Dla tych co chcieliby stworzyć własna okładkę dla gry jaka im się podoba, bez potrzeby używania jakichkolwiek programów typu PS3 Cover Uploader przygotowałem kilka cennych porad co jest istotne by stworzyć taką okładkę jaką chcemy i bezproblemowo się one wyświetlały.
No to zaczynamy:
Najistotniejsza przy tworzeniu okładek jest rozdzielczość obrazu.Jeśli będzie choć o piksel za duża okładka się wam nie wyświetli.Ponadto różne programy różne rozdzielczości potrafią obsłużyć.Webman np nie widzi okładek na PS1 większych niż 300 x 300 pikseli,a Multiman nie ma z kolei jakichkolwiek problemów by wyższą rozdzielczość wyświetlić.Poniżej podaje wam optymalne rozdzielczości jakie powinny być w zależności od platformy i gdzie trzeba wrzucić nasze okładki.
PS: Niezależnie dla jakiej platformy szykujemy okładkę używajmy najlepiej formatu JPG.
PS3
Rozdzielczość:
Plik o rozdzielczości 300 px w pionie i 260 px w poziomie
Okładka musi mieć w nazwie ID danej gry do której chcesz ją przypisać. Np okładka dla Gran Turismo 5 którego ID to BCES00569 będzie nazywać się tak: BCES00569.JPG
Okładki wrzucamy do folderu: dev_hdd0/game/BLES80608/USRDIR/covers
PS2
Rozdzielczość:
Tak samo jak w przypadku PS3 czyli 300 na 260 pikseli
Okładki wrzucamy do folderu z grą czyli dev_hdd0/PS2ISO
Okładka musi mieć tą samą nazwę co obraz ISO z grą, czyli np gra to: Rayman 2.ISO, a nasza okładka Rayman 2.jpg
PS1
To co najważniejsze to plik obrazu musi mieć identyczną rozdzielczość zarówno w pionie jak i w poziomie.Jesli używamy tylko multimana możemy tu użyć nawet bardzo dużych rozdzielczości,ale jeśli chcemy by nie było problemu z wyświetlaniem okładek również w innych programach np wspomniany już wcześniej Webman albo Irisman zalecam użyć rozdzielczości 300 x 300 pikseli.
Okładki wrzucamy podobnie jak w przypadku PS2 do folderu z wrzucanymi grami czyli dev_hdd0/PSXISO
Okładka musi mieć tą samą nazwę co obraz gry.
No i to by było na tyle.Mam nadzieje,że komuś się przyda