Klaster obliczeniowy - instalacja linux na 4 konsolach.

Jeśli nie wiesz gdzie napisać temat
  • Sponsorzy

Klaster obliczeniowy - instalacja linux na 4 konsolach.

Postprzez borkrafal » 05.12.2017, 00:09

Witam wszystkich!

Jestem nowy na forum. Mam na imię Rafał i studiuję na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu.

Chcę zbudować prosty klaster komputerowy z 4 konsol PS3. Miałby on wspomagać moc obliczeniową laptopa. Jeżeli będzie on działał to możemy dostać fundusze na rozbudowanie go do powiedzmy 10-20 konsol. Póki co mam pomysł i grupę zapalonych w to znajomych. Moje pytania brzmią następująco:
-Jaką wersję konsoli najlepiej kupić by móc zainstalować na niej linux?
-Czy konieczne będzie przeprowadzenie jakiejś fizycznej ingerencji w momencie kupna 'nieprzerabianej' używanej konsoli z serwisu aukcyjnego?
-O co się pytać przy kupnie sprzętu? - dodam, że nie zależy mi na graniu na nim, więc chodzi o pytania czysto techniczne.
-Czy jest tu osoba, która już coś takiego próbowała zrobić z pozytywnym skutkiem i chciała by nawiązać współpracę z Kołem Naukowym - to zapraszam do kontaktu.

Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam!
borkrafal
Newbie
 
Posty: 2
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 04.12.2017, 23:45

Sponsorzy

Re: Klaster obliczeniowy - instalacja linux na 4 konsolach.

Postprzez Cyqor » 05.12.2017, 09:12

Na pewno musisz szukać przerabialnej konsoli typu FAT lub slim, ale slim tylko do modelu CECH 25XX. Slim model CECH 3XXX już się nie nadaje. Nowszy model super slim się nie nadaje.

Co do fizycznej ingerencji to jeszcze miesiąc temu nie było innej możliwości, jednak od kilkunastu dni można za darmo i w domu bez ingerencji w obudowę przerobić konsolę na Oficjalnym sofcie 4.82. Reasumując albo kupujesz konsole przerobiona na CFW albo kupujesz konsole która ma OFW 3.55 (najpewniejsze ofw) lub innym do 4.82.