Gry się tną (spadki FPS)

Wszelkie pytania i problemy z konsolą, homebrew, jailbreak
Regulamin działu
UWAGA! Problemy z grami zamieszczamy w dziale Backup!
Nieprzestrzeganie regulaminu grozi utratą możliwości pisania na forum.
  • Sponsorzy

Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez ExcuseMe » 01.04.2019, 11:44

Cześć.

Mam problem z moim PS3 fat, mianowicie gry się przycinają, gdy nie ma większej akcji chodzi płynnie ok. 30 fps, ale gdy dochodzi do jakiegoś starcia większej ilości przeciwników, albo wchodzę w dym, to gry się przycinają, fps potrafią spaść nawet do ok. 20 więc raczej gry są niegrywalne. Zaobserwowałem to przy graniu w the last of us (zainstalowane na konsoli) i w GTA V (uruchamiane z płyty), nie ma znaczenia, czy gry gram single, czy multi, problem jest taki sam. Stąd moje pytanie, co może być przyczyną? Myślałem nad wymianą pasty na procesorze, ale gość krzyknął mi 120 zł za taką przyjemność i chciałem się zapytać, czy to pomoże, może ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie?
ExcuseMe
Newbie
 
Posty: 5
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 01.04.2019, 11:36

Sponsorzy

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez Lotus377 » 01.04.2019, 12:41

Nikt na konsolach nie gwarantuje ci stałej ilości klatek.Spadki są czymś naturalnym w niektórych grach szczególnie w takich sytuacjach które opisujesz,a to że konsola ma już swoje lata i przydałby się jej pewnie przegląd (czyszczenie,wymiana past) tylko to jeszcze potęguje.
Avatar użytkownika
Lotus377
Team
Team
 
Posty: 370
Lokalizacja: Z daleka
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy
Dołączył(a): 18.01.2016, 23:56
Firmware: Rebug 4.86
PSN ID: Dualram377

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez ExcuseMe » 01.04.2019, 13:31

Myślałem, że gry tworzone na konsole są specjalnie pod ten sprzęt i taki sposób, żeby tych spadków nie było. O ile w TLOU jeszcze da się grać, to GTA V jest kompletnie nie grywalne. 20 klatek gdy jadę autem to jakiś żart. Nie wierze, że to wina złej optymalizacji gry.
ExcuseMe
Newbie
 
Posty: 5
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 01.04.2019, 11:36

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez Atr3ju » 01.04.2019, 16:57

ExcuseMe napisał(a):Nie wierze, że to wina złej optymalizacji gry.


To zagraj sobie w Quantum Theory na PS3, gra już od pierwszego momentu ma średnio 25 fpsów i celowanie jest utrudnione a sam celownik chodzi z lekkim opóźnieniem. Nie patrz na gameplay tej gry na jutubie tylko uruchom na konsoli a się przekonasz.

Wczoraj uruchomiłem na Xboxie 360 F1 2011 i gra chodzi w 1080p. Przed startem wyścigu kamera prezentuje bolidy ustawone już na torze i 360'tka radzi sobie z tym jakoś w 25 - 30 klatkach. Po godzinie zassałem F1 2011 na PS3 i gra uruchamia się we 720p a do tego ta sama prezentacja bolidów przed startem to jakiś żart w porównaniu do wersji z 360'tki, konsola pokazała śednio 22 klatki i na dodatek we mniejszej rozdzielczości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Atr3ju
Platinum Member
Platinum Member
 
Posty: 165
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 05.04.2016, 16:47

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez venom52 » 01.04.2019, 17:02

Mi na GTA 5 online przy pełnej sesji tekstury się nie wczytują , mapa gdy poruszam się szybko .Także norma
Avatar użytkownika
venom52
Gold Member
Gold Member
 
Posty: 69
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 10.09.2018, 14:53

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez Lotus377 » 01.04.2019, 20:13

ExcuseMe napisał(a):Myślałem, że gry tworzone na konsole są specjalnie pod ten sprzęt i taki sposób, żeby tych spadków nie było. O ile w TLOU jeszcze da się grać, to GTA V jest kompletnie nie grywalne. 20 klatek gdy jadę autem to jakiś żart. Nie wierze, że to wina złej optymalizacji gry.


Nikt ci gier nie optymalizuje, nie wprowadza zaawansowanych zmian w ich kodzie pod konsolę.Oni robią to tak jak ty byś zmienił sobie ustawienia graficzne na PC.Wybierany jest najlepszy optymalny config między jakością a wydajnością.Robienie wszystkiego od nowa tylko dla tej konkretnej platformy byłoby ogromną stratą czasu dla nich.
Avatar użytkownika
Lotus377
Team
Team
 
Posty: 370
Lokalizacja: Z daleka
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy
Dołączył(a): 18.01.2016, 23:56
Firmware: Rebug 4.86
PSN ID: Dualram377

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez ExcuseMe » 01.04.2019, 21:35

Przecież to bullshit, jak można tworzyć gry na konsole, które się zacinają i w kluczowych momentach (w czasie akcji) są niegrywalne...

A wymienialiście pasty na procku? Jest jakakolwiek różnica?
ExcuseMe
Newbie
 
Posty: 5
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 01.04.2019, 11:36

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez Lotus377 » 01.04.2019, 22:13

Nawet na nowym PS4 slim gry się potrafią tnąc.I to wiem z własnego doświadczenia,bo takową konsolę też mam.Co do wymiany pasty to cudów bym się nie spodziewał.Jest to czynność raczej prewencyjna która pozwoli utrzymywać nasz sprzęt w optymalnej kondycji.Na pewno spadki FPS zupełnie nie znikną.Nie mniej na pewno warto taką operację mimo wszystko przeprowadzić.
Avatar użytkownika
Lotus377
Team
Team
 
Posty: 370
Lokalizacja: Z daleka
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy
Dołączył(a): 18.01.2016, 23:56
Firmware: Rebug 4.86
PSN ID: Dualram377

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez esc » 01.04.2019, 23:38

Nie no bez jaj gram w gra 5 online i owszem zdarzaja się sytuacje przy wielkiej akcji gdzie coś przytnie albo się tekstura nie doczyta ale takie coś zdarza mi się raz na tydzień.
Czy to jest od temperatury nie wiem ale możliwe że się przegrzewa i obniża wydajność żeby nie spalić
esc
Silver Member
Silver Member
 
Posty: 29
Lokalizacja: Krk
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 06.11.2018, 14:58

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez venom52 » 02.04.2019, 15:00

ExcuseMe napisał(a):Przecież to bullshit, jak można tworzyć gry na konsole, które się zacinają i w kluczowych momentach (w czasie akcji) są niegrywalne...

A wymienialiście pasty na procku? Jest jakakolwiek różnica?

Ja wymieniałem pastę , nie z powodu dużej temperatury tylko dlatego że chciałem zobaczyć jak plejka jest zbudowana , rozebrałem do zera . Około 20 min próbowałem płytę główną odklejic ?/-+ od starej pasty i oczywiście z kurzy czyściłem . Gdyby nie opcja ustawiania prędkości wentylatorow to moja PS3 miała do 90 'c . Tera mam max do 69 zależy od temperatury w domu , pogoda itp. Norma u mnie to 60-65 °c
Avatar użytkownika
venom52
Gold Member
Gold Member
 
Posty: 69
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 10.09.2018, 14:53

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez TheEazy » 02.04.2019, 19:03

GTA V na starej generacji dropiło do ok. 20 klatek, ale gra była całkowicie grywalna, zobacz:

https://youtu.be/_fbYyMq4cGU?t=125

W TLOU też zdarzają się dropy poniżej 30 klatek, ale nie tak drastycznie, jak opisujesz. Dałbyś radę nagrać, jak dokładnie wygląda problem?
Avatar użytkownika
TheEazy
Gold Member
Gold Member
 
Posty: 52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 06.04.2014, 19:12
Firmware: STARBUGED 4.84 + COB

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez ExcuseMe » 04.04.2019, 20:46

venom52 napisał(a):
ExcuseMe napisał(a):Przecież to bullshit, jak można tworzyć gry na konsole, które się zacinają i w kluczowych momentach (w czasie akcji) są niegrywalne...

A wymienialiście pasty na procku? Jest jakakolwiek różnica?

Ja wymieniałem pastę , nie z powodu dużej temperatury tylko dlatego że chciałem zobaczyć jak plejka jest zbudowana , rozebrałem do zera . Około 20 min próbowałem płytę główną odklejic ?/-+ od starej pasty i oczywiście z kurzy czyściłem . Gdyby nie opcja ustawiania prędkości wentylatorow to moja PS3 miała do 90 'c . Tera mam max do 69 zależy od temperatury w domu , pogoda itp. Norma u mnie to 60-65 °c



A zauważyłeś jakąś różnice po wymianie pasty?

--- 04.04.2019, 20:47 ---

TheEazy napisał(a):GTA V na starej generacji dropiło do ok. 20 klatek, ale gra była całkowicie grywalna, zobacz:

https://youtu.be/_fbYyMq4cGU?t=125

W TLOU też zdarzają się dropy poniżej 30 klatek, ale nie tak drastycznie, jak opisujesz. Dałbyś radę nagrać, jak dokładnie wygląda problem?



No na tym filmie jest dobrze pokazane i GTA V u mnie chodzi tak jak pokazane na filmie kiedy jest 24-18 klatek, to jest dla Ciebie grywalne? Bo dla mnie manewrowanie samochodem jest ciężkie przy takiej ścince, nie mówiąc już o strzelaniu, czy po prostu przyjemności gry i głównie chodzi o GTA, bo w TLOU jeszcze da się przeboleć spadek wydajności, po prostu nie wchodzę w dym, gdy gram :lol:
ExcuseMe
Newbie
 
Posty: 5
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 01.04.2019, 11:36

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez TheEazy » 04.04.2019, 23:08

Rozumiem twoją frustrację, ale nic nie możesz na to poradzić. Ja też niedawno kupiłem ponownie PS3 i po latach grania na PC w 60 klatach ciężko było przyzwyczaić oczy. Pamiętaj, że masz do czynienia z już 13 letnim sprzętem i swojego czasu takie GTA V było pokaźnym osiągnięciem na tej platformie - nawet ze spadkami do 20 klatek.

Oczywiście cały czas mowa o spowolnieniach animacji - zacinanie to inna rzecz i może wynikać chociażby z uszkodzonego HDD.
Avatar użytkownika
TheEazy
Gold Member
Gold Member
 
Posty: 52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 06.04.2014, 19:12
Firmware: STARBUGED 4.84 + COB

Re: Gry się tną (spadki FPS)

Postprzez ExcuseMe » 20.04.2019, 07:47

Widzę, że nikt już więcej nie chce nic dodać. Dziękuje wszystkim, którzy chcieli pomóc.
ExcuseMe
Newbie
 
Posty: 5
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 01.04.2019, 11:36



  • Sponsorzy

Powrót do Pierwsza Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

© 2010-2024